lauantai 21. syyskuuta 2019

Tämän hetkiset kuulumiset

Asia on päivittäin mielessä kypsymässä. Odottelen kunnalliseen hoitoon varaamaani ensimmäistä aikaa. 

Lähipiirille olen jo kaikille kertonut ja odotamme prosessia iloisesti yhdessä. Kukaan ei ole ilmaissut epäilyksiä, ettenkö voisi selvitä tästä yksin taikka muutenkaan paheksunut toivettani. Lucky me! Olen myös pyytänyt pitämään vielä jalat maassa, koska onnistuminen voi viedä aikaa. 

Olen aloittamassa prosessia hormonihäiriötaustan kanssa. Minulla on todettu nuorena monirakkulaiset munasarjat (PCO). Tällä hetkellä PCO ei enää näy munasarjoissani kuten nuorempana, mutta hormonitasot ovat yhä PCO-tyyliset. PCO aiheuttaa minulle välillä epäsäännöllisiä kiertoja. Minulta on myös tutkittu sokeriaineenvaihduntaa, joka voi myös olla epänormaali PCO:ssa, mutta arvot ovat toistaiseksi olleet ihanteellisia. 

PCO:hon liittyen olen  tehnyt myös ovulaatiotestausta. Lääkäri ohjeisti käyttämään apteekin kalleinta testiä. Kalleimman testin mukaan minulle tulee ovulaatio, mutta aiemmin käyttämäni halvempi versio ei sitä tunnistanut! Myös kehon lämpötilan nousu tukee ovulaatiohavaintoa. Olen kuitenkin varautunut siihen, että hoito voi jossain vaiheessa minun tapauksessani edellyttää hedelmöitystä tukevaa lääkitystä. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti